سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه باید از مخازن انبساط بدانیم

به منظور آن که سیال در سیستم های حرارت مرکزی و یا گرمایش و موتور خانه ای به خوبی نگهداری شود به قطعاتی با این هدف نیاز است. به همین دلیل مخازن انبساط در صنعت تاسیسات ساختمانی جایگاه بسیار ویژه ای دارند.

معرفی مخازن انبساط

با چرخش آب در سیستم های حرارت مرکزی به مرور به دو مشکل اصلی برخورد می‌کنیم. این سیالات که اکثراً به صورت آب می‌باشند، هنگام افزایش حرارت با افزایش شدید فشار نیز روبرو می شوند. از طرفی با استفاده از آب گرم در سیستم و حرارت گرفتن از آن، فشار سیال کاهش پیدا می‌کند. راه حل این مشکل استفاده از منابع انبساط است. محل نصب این مخازن در داخل مدار لوله کشی می‌باشند و مدیریت تغییرات فشار و اثرات آن را برعهده دارند. از آنجایی که این تجهیزات توانایی مقاله با افزایش فشار و کاهش آن را دارند، استفاده از آنها صرفه اقتصادی داشته و به دریافت بازده بهتر کمک می‌کنند.

دسته‌بندی مخازن انبساط

به دو دسته‌ی نوع باز و نوع بسته تقسیم می‌شوند:

  • نوع باز: با هوای آزاد مستقیم در ارتباطند. به منظور متعادل سازی فشار این نوع همواره باید در ارتفاعی بیشتر از آخرین مبدل حرارتی ساختمان قرار گیرد. 
  • نوع بسته: در این مدل با محیط بیرون ارتباطی وجود ندارد و تأمین فشار از طریق مکانیسمی از بالشتک های هوا یا گازهایی مانند ازت صورت می‌گیرد.

تفاوت بین مخازن انبساط باز و بسته چیست؟

مخازن انبساط باز علاوه بر قیمت مقرون به صرفه‌تر تعمیر و نگهداری آسانتری نیز دارند در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. اما برای استفاده از این نوع باید تا پشت بام لوله کشی صورت گیرد و در صورت تخلیه اضطراری با آب به شدت هدر می‌رود. از دیگر معایب آن فرسایش بسیار بالای آن‌هاست که طولانی مدت هزینه زیادی باقی می‌گذارد.

مخازن انبساط بسته چون در مسیر لوله کشی قرار دارند، به لوله کشی اضافی تا ارتفاع بالا نیازی نیست. طول عمر بالاتری نسبت به نوع باز دارند زیرا که در هوای آزاد قرار نمی‌گیرند. از طرفی قیمت این مدل بیشتر است.

خرید آنلان مخازن انبساط

این نوع از محصولات گرمایشی و موتورخانه‌ای در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. برای خرید متناسبترین کالا با بهترین قیمت می‌توانید به سایت خانه تاسیسات مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.