سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید از ترموستات کولر آبی دیجیتالی استفاده کنیم؟

شاید سوال باشد که چرا کولرهای آبی را با ادواتی چون اسپلیت جایگزین نمی‌کنیم. از آنجا که برای آب و هوای گرم و خشک مناسبند ونصب و راه‌اندازی آن‌ها ساده و بدون صرف هزینه‌های گزاف است، هنوز هم در میان مردم از مقبولیت بالایی برخوردارند. از این رو تولیدکنندگانی سیستم کنترل این تجهیزات را ارتقا داده‌اند و نتیجه آن ترموستات کولر آبی دیجیتالی می‌باشد.
در این مطلب تلاش می کنیم تا محاسن آن را به طور خلاصه و کامل بررسی کنیم.

ترموستات کولر آبی دیجیتالی

مزایا و معایب ترموستات کولر آبی دیجیتالی

در خصوص مزایای به کار بردن این نوع ابزار، توجه به ویژگی های سیستم تحت کنترل آن نیز قابل اهمیت است. این کولرها برای عملکرد خود از آب و برق استفاده می کنند و توانایی تهویه مطبوع یک واحد مسکونی، اداری و تجاری را دارند، و هر اتاقی نیاز به تنظیم جداگانه ندارد ولی در عوض یکی از معضلات آن مصرف بیش از حد می‌باشد. پس چنین سیستمی که کاربردش بیشتر بر هوشمند سازی و کنترل است باید بر روی صرفه جویی تمرکز کند. به وسیله‌ی کنترل بهینه پمپ و موتور با توجه به دما و رطوبت فضا می‌توان مصرف آب و برق را کاهش داد که این خود از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌آید.

جدای از بحث کنترل، این محصول امکانات اضافه‌ای به یک کولر ساده می افزاید. برای مثال 1. ریموت کنترل و 2. تایمر سرعت موتور  بدیهی ترین گزینه ها هستند که حضورشان باعث تغییرات چشم‌گیری در عملکرد کولرهای آبی می‌شود. تایمر روشن و خاموش یکی از گزینه‌های مفید و پرکاربردی است که در بعضی از مدل‌ها وجود دارند. با استفاده از این تایمر می‌توان دستگاه را در ساعات معینی از روز راه اندازی کرد. مخصوصا هنگام خواب شب که نگران سرد شدن بیش از حد اتاق هستید بسیار راهگشاست. در مواردی که افراد ساعات طولانی را سر کار و خارج از منزل هستند و مایلند که هنگام بازگشت به منزل هوایی مطبوع و لذت بخشی را تجربه کنند بهره گرفتن از این کلید گزینه مناسبی است..
گرچه در سیستم های خانه هوشمند، کمتر از این نوع کولرها استفاده می شود، اما به کمک این محصول می توانید اتصال به سیستم مذکور را هم فراهم کنید. در واقع فرقی ندارد که شما به دنبال بهینه سازی مصرف، کاهش هزینه، آسایش بیشتر یا هوشمندسازی ساختمان  خود هستید، این تجهیزات که مخصوص این کولرها هستند در تمام موارد ذکر شده به شما کمک می‌کنند.

2 مورد از کاربردهای ترموستات کولر آبی دیجیتالی

  • تنظیم دقیق دمای محیط با صرف هزینه بسیار کم
  • در تنظیمات پمپ، دور موتور و تایمرهای کنترل کننده نق دارند و نیازی به تنظیم دستی دستگاه نیست و یک ابزار هوشمند می‌باشد.

ذکر این نکته که مهم است که مقایسه کولرهای آبی با انواع اسپیلت و ... به ذات ممکن نیست اما با به کارگیری بعضی از تجهیزات و ارتقا دادن محصول اولیه می‌توان به کارایی‌های آن افزود. ترموستات می‌تواند در تجربه استفاده از تجهیزات تهویه مطبوع با امکانات محدود تاثیرگذار باشد. برای نصب و راه اندازی این تجهیزات به تجربه و دانش نیازمندید، اما با تهیه آنها، با کاهش هزینه های انرژی قابل توجهی روبرو می‌شوید. البته که این موارد ملزم به انتخاب یک محصول متناسب با فضای شماست، پس دقت کنید که مدل انتخابی شما با چه تجهیزاتی هماهنگی بهتری دارد و بعد اقدام به خرید آن نمایید.