سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ضروری جهت خرید فن کویل مناسب

فن کویل های مناسب  و ایده آل

هواگیر مبرد سرد از واحد خارجی در داخل دستگاه وارد شده و  به جذب گرمای هوایی می پردازد که از روی سیم پیچ عبور می کند. هنگامی که دمای هوا کم شود ، بخار آب موجود در هوا تراکم زیادی پیدا کرده و به دنبال آن تخلیه می شود. این فرآیند دو سطح دما و رطوبت را کاهش می دهد. کویل ها همچنین این قابلیت را دارند که در سیستم های پمپ حرارتی به کار گرفته شوند که در آن واحد بیرونی مبرد گرم به جای سرد ارائه می کند. به نوبه خود، این مبرد داغ گرمای خود را به هوای عبوری از روی سیم پیچ آزاد می کند. بخش هواساز متشکل از یک سیم پیچ بوده که عملکرد آن دقیقا همانطوری می باشد که راجب آن توضیح دادیم . با این حال، یک دمنده در آنها تعبیه شده است تا بتواند هوا را به صورت کاملا یکسان توزیع کند. کویل ها متکی به دمنده ای هستند که از قبل در سیستم وجود دارد، معمولاً به عنوان بخشی از کل سیستم تعبیه شده به حساب می آید.

راهنمای لازم  و ضروری جهت خرید فن کویل

خریداران باید نهایت دقت را در خرید این سیستم ها به کار بگیرند. این سیستم ها متشکل از دو قسمت فن و کویل بوده که قسمت دمنده هوا با تبادل حرارت و انتقال دمای ایجاد شده به داخل ساختمان فعالیت دارند. در فصل های مختلف گرم و سرد سال می توان مشاهده کرد که نقش کاربرد این تجهیزات در تامین هوای مکان های مختلف پر رنگ می شود ؛ به این دلیل که این دستگاه ها از امکانات مختلفی برخوردار هستند که به صورت جداگانه به تولید سرما و حرارت می پردازند و هوای سرد و یا گرمی را برای اهل منزل فراهم می کنند. شرکت های تولیدی که در حوزه تولید و ساخت سیستم های تهویه مطبوع فعالیت دارند تجهیزات خود را در ابعاد و ظرفیت های متنوع تولید کرده و در بازار های مختلف ، چه داخلی و یا خارجی ، به مرحله ی عرضه می رسانند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که در ساختمان و سازه ی مورد نظر خود چه دستگاهی را انتخاب کنید که برای آن مناسب باشد.

راهنمای خرید فن کویل

معرفی مشخصات انواع فن کویل

این سیستم ها به صورت کاملا متنوعی ارائه می شوند و به سبب همین خصوصیت در بازار های مصرفی ، فروش گسترده ای داشته و به برطرف سازی نیاز مختلف افراد می پردازند.فن کویل هایی در ابعاد و اندازه های متنوع ساخته می شوند تا بتوان از آن ها مطابق با نیاز بازار استفاده کرد. در فرایند نصب این نجهیزات قابلیت های مختلفی تعبیه شده است از جمله دیواری، کاستی، زمینی، سقفی و کانالی با ظرفیت هوادهی 200 الی 2000 CFM که باید گفت که آن ها در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری کاملا مناسب بوده و هر نیازی را برطرف می کنند.خریداران باید در نظر داشته باشند که نسبت به موقعیت ساختمان و روند اجرای کانال کشی درآن ، از مدلی استفاده کنید که با شرایط محیطی خود بتواند به آسانی هماهنگ شود.

اگر از یک کاربلد و یا یک کارشناس مجربی بتوانید کمک بگیرید ، آن ها قادر خواهند بود تا در انتخاب و طراحی کانال کشی ها شما را باری کرده و روند طراحی و ارجا این مدل سیستم ها را با سرعت بالایی به پیش ببرد. برای اندازه گیری صحیح ظرفیت مناسب فن کویل یک واحد ساختمان ، باید در نظر داشت که سرمایش ساختمان و منزل تان در چه حالتی می باشد. در این زمان ضروری است تا شما اطلاعات خاصی را داشته باشید تا در بروز مشکل به شما یاری رساند. از برجسته ترین مشخصه ها در خرید و انتخاب صحیح این تجهیزات ، ظرفیت هوادهی می باشد. در این محاسبات برای هر متر مربع ساختمان مسکونی 400 BTU و اداری 500BTU در نظر گرفته شده و ظرفیت فن کویل مناسب با محیط نیز از تقسیم بار برودتی بر عدد 26 به دست می آید می توان این میزان را با همین فرمول محاسبه نمود.

  • نوع دو لوله ای:

از نکات مهم در این مدل دستگاه تعداد لوله هایی است که جریان سرد و گرم را به دستگاه می رسانند. در حالی که این دستگاه ها از یک مبدل حرارتی به صورت مشترک بهره مند هستند که  کاربرد آن به صورت کویل سرمایشی و گرمایشی می باشد که در آن یک لوله ورودی و یک لوله خروجی آب قرار گرفته است . یک شیر سه راهه در این دستگاه قرار دارد. وظیفه ی این شیر سه راهه در این است که این لوله ها را در آن مسیر آب ورودی به آن ها (آب سرد چیلر یا آب گرم دیگ) و همچنین آب خروجی از آن ها (در برگشت به چیلر یا دیگ) مدیریت کند.

  • نوع چهار لوله ای:

دو لوله اختصاصی ورودی و خروجی برای هر کدام از جریان های سرد و گرم در مدل چهار لوله در نظر گرفته می شود که باید عنوان کرد که علت نامگذاری این مدل همین ویژگی می باشد. به طور معمول از این ساختارها برای پروژه ها و سازه های بزرگی از جمله هتل ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و … به طرز مختلفی استفاده می شود. همین تغییر عملکرد سیستم و سرعت تامین هوای مورد نیاز در هر مکانی را به طرز ایده آلی بالا می برد.از نظر طراحی نیز باید عنوان کرد که نسبت به مواردی مثل محدودیت هایی که در معماری ساختمان وجود دارد، الزامات ناشی از کاربری ساختمان، سلیقه خریدار و … سیستم ها به اشکال مختلفی طراحی شده و نصب مختلفی نیز دارند . البته الزاماتی که در هر پروژه اعمال می شود شبیه دیگر پروژه ها نیست و تفاوت هایی با آن ها دارد.

  • نوع زمینی:

از قدیمی ترین انواع سیستم های تهویه مدل زمینی نامیده می شود . ما هم اکنون آثار این مدل را می توانیم در مکان های عمومی موجود در سطح شهر مشاهده کنیم. این سیستم هوا را به صورت عمودی می دمد و خصوصیات ساده ای دارد مثل نصب آسان، هزینه کم سرویس و نگهداری، عاری بودن از آلودگی صوتی و برخورداری از یک راندمان متناسب که به همین دلیل پیمانکاران بسیاری مجذوب آن می شوند . اما نمی توان گفت که این تجهیزات عاری از هرگونه مشکل هستند . آن ها در هر فضا و مکان قسمتی را اشغال می کنند که از این بابت برای کاربر و مشتریان عزیز دردسر های کوچکی را ایجاد می کنند.

  • نوع دیواری:

این نوع سیستم در میان همه ی فن‌کویل ها، قیمت بالایی دارد اما چون نصب آسانی داشته و به راحتی سرویس می شوند مورد توجه قرار می گیرند ؛ باید اضافه کرد که فضایی که آن ها اشغال می کنند به اندازه ی یک پنل کولر گازی می باشد.

  • نوع سقفی کاستی:

این مدل از تنوع بالایی برخوردار می باشد و تولید و ساخت آن در اندازه و اشکال هندسی مختلف انجام می شود که همین خصوصیت به طراحان این امکان را داده که خلاقیت و ایده پردازی های بیشتری را در ساخت آن ها به کار بگیرند. مدل سقفی کاستی از یک ظرفیت های هوادهی بالاتری، نسبت به سایر مدل ها بهره مند است.  از مزایای برجسته ی آن ها می توان به ویژگی ها و خصوصیاتی اشاره کرد اعم از راندمان مناسب، ظاهر زیبا و اشغال فضای کمتر، اما ضروری است که این نکته را در نظر داشته باشیم که اصلی ترین معایب این سیستم ها در هزینه ی سرویس بالا و کیفیت پایین فیلتراسیون هوا می باشد. 

  • نوع توکار:

این مدل در میان سایر مدل ها قیمت ارزان و مناسبی دارد و افراد با هر بودجه ای می توانند آن را خریداری کنند . این محصول علیرغم داشتن دسترسی نامناسب جهت سرویس و نگهداری و نمای نسبتا صنعتی که جذابیت چندانی ندارد، به سبب قیمت اقتصادی که دارند، در بازار مصرفی به صورت فراوانی به فروش می رسند. امکانات این مدل در کانال کشی جریان هوای خروجی این دستگاه خلاصه می شود که خریدار با بودجه ی مناسب خود می تواند آن را خریداری کند . همچنین هوا نیز در آن به صورت یکسانی توزیع می شود. پیمانکاران بیش از پیش از این مدل استقبال کرده و آن را در نظر می گیرند.

  • نوع کانالی پرفشار:

از مدلهای نسبتا قدرتمند، مدل کانالی پرفشار نامیده می شود که به صورت کانالی مسیر ورود و خروج جریان هوا را انجام می دهد و به دلیل ایجاد هوای پرفشاری که دارد به این نام معروف می باشد .تأمین ظرفیت های هوادهی سنگین و استفاده از هوای تازه از خصوصیات برجسته ی این مدل می باشد .در جدول زیر می توان به ترتیب انواع مدل های این دستگاه های سرمایشی و گرمایشی را مشاهده و تا حدودی با ویژگی و ظرفیت های آن بتوان آشنایی پیدا کرد :

 


نحوه صحیح نصب وان های جکوزی

محل دقیق برای نصب جکوزی

اگر می خواهید در منزل شخصی خود یک وان جکوزی نصب کنید بهتر است از همان ابتدا که در حال نقشه کشی بنای ساختمان خود هستید ، در سرویس بهداشتی خود طراحی این وان را نیز در نظر بگیرید تا مستعد مشکلات دیگر نشوید. اما نمونه های قابل حملی از جکوزی موجود است که با وارد کردن آن به فضای باز کار را برای شما نسبتا ساده می کند. برای این منظور وان آب گرم را به داخل خانه آورده و سپس وان آب گرم را در کنار آن روی یک چرخ دستی جکوزی قرار می دهند. سپس یک  گاری را به حیاط خلوت شما و به نقطه ای که جکوزی قرار است روی آن قرار بگیرد می چرخانند. این بدان معنی است که آنها به قسمتی از حیاط خلوت شما نیاز دارند که حداقل عرض آن برابر با ارتفاع جکوزی شما باشد. در برخی موارد، زمانی که ورودی حیاط خلوت تان به قدر کافی بزرگ و گسترده نیست، فروشنده می‌تواند برای تحویل جکوزی خود به آسانی یک جرثقیل ترتیب دهد که توسط آن وان آب گرم از بالای خانه بلند شده و سپس با استفاده از جرثقیل به حیاط فرود آید. این ها گزینه های پیش روی شما خواهد بود که شما می توانید آن ها را در نظر داشته و برای نصب محصول خود از آن ها استفاده کنید.

محل نصب جکوزی

چه تجهیزاتی برای نصب انواع جکوزی لازم است

یک پد بتنی تراز یا یک سکو تقویت‌شده جزو  سطوح رایجی هستند که بر روی آن وان‌های داغ نصب می شود . با این حال، بسته به مدل اسپا که استفاده می کنید، ممکن است نیازی نداشته باشید که بتن بر روی آن بریزید. از دیگر گزینه های خوب و پیشنهادی ما به شما یک پد تراز ساخته شده از سنگفرش های سنگی، یک دال کامپوزیت ساخته شده از چوب و شن، یا یک پد آبگرم مدولار می باشد که از پلاستیک سنگین ساخته شده است. داشتن مشاوره و صحبتی کوتاه با فروشندگان جکوزی ایده بدی نیست .این افراد در ارائه دادن  الزامات خاص فونداسیون مدل اسپا نظرات مناسبی دارند و می توانند به خوبی ابهامات شما را بر طرف کنند. بعضی از افراد گمان می کنند که جکوزی ها به لوله کشی نیاز دارند، اما این باور اشتباه است. جکوزی یا آبگرم قابل حمل، یک ظرف کاملاً مستقل بوده که طراحی آن بیشتر برای ارائه مزایای شگفت انگیز آب درمانی به افراد می باشد و کاربرد آن بیشتر در این خصوص مشاهده می شود. پس از نصب، به سادگی آبگرم را با یک شلنگ باغچه می توان تامین نمود و فقط کافی است تا آب از طریق سیستم لوله کشی و فیلتراسیون داخل کابینت اسپا گردش می کند. افراد بایستی سالی چند مرتبه آب جکوزی را تخلیه کرده و مجددا آن را پر کنند . این که این عمل دقیقا باید چند دفعه در ظی سال انجام شود بسته سیستم مراقبتی آبی و تعداد دفعالتی است که از چکوزی استفاده می کنید ؛ با اینکار عمر سیستم بالا می رود و رسوب گذاری در آن انجام نخواهد شد. مواردی مثل نصب لوله‌های ورودی و خروجی، سرامیک، قیرگونی در صورت نیاز، برق مورد نیاز، فیلتراسیون و سیستم های مخصوص باید در نظر گرفته شود تا در ایجاد جکوزی های ساکن به مشکلی بر نخورید. این سازه های آبی نیاز به توجهات ایده آلی دارند.

 برق رسانی به جکوزی به چه صورت می باشد

جکوزی ها به 110 ولت یا 220 ولت برق نیاز دارند. به هنگام انتخاب مدل 110 ولتی  – که بیشتر مواقع به اسم “plug-and-play” نامیده می شود – ممکن است بتوانید آبگرم را به سادگی به یک پریز برق در حیاط خلوت خود وصل کنید. اما چنانچه قصد دارید تا مدل 220 ولتی را انتخاب می کنید، باید با یک برقکار خبره و مجرب کار کرده و از او اطلاعات کسب کنید که چه مقدار برق  برای تامین انرژی آبگرم نیار است .بعد از آن برقکار باید سیم های مناسب را از تابلو برق به وان آب گرم بکشد.یکی از وظابف فروشنده در این است که به شما در درک مزایا و معایب دو پیکربندی الکتریکی کمک کند و به توضیح الزامات الکتریکی خاصی بپردازد که قصد انتخاب آن ها را دارید . برای نمونه های ثابت نیز همین موضوع حائز اهمیت بوده و شدیدا احساس می شود.ضمنا در انتخاب برق کش نیز توجه کنید که کاربلد بوده و به آسانی بتواند فرایند برق کشی را انجام دهد ، چرا که در صورت بروز کوچکترین اشتباه ، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را می تواند به شما وارد کرده و هزینه های گزافی را بر جای بگذارد.


منبع کویل دار افقی خانه تاسیسات 2000 لیتری

مشخصات منبع کویل دار افقی خانه تاسیسات 2000 لیتری

مخازن کوئل دار نوع ساده تری از مبدل های حرارتی پوسته و لوله است . این منبع در حوزه های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی در مقیاس های کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می شود و این قابلیت را داشته که هم به صورت افقی و عمودی طراحی شود . در حال حاضر به این علت که جمعیت در حال گسترش است و هر کدام از این واحد ها ارتقا پیدا می کند ، دیگر سیستم های قدیمی تامین آب گرم از جمله آب گرم کن ها قادر به پاسخگویی نیاز افراد نیستند. منابع کویل دار نسبت به مزایایی که دارند ، جایگاه شان را در واحدهای مذکور تثبیت نمودند. در منبع کویل دار خانه تاسیسات 2000 لیتری آب گرم یا بخار تولید شده در بویلر یا دیگ، به مخزن هدایت شده و بین کویل ها جریان پیدا می کند. آب سرد ورودی (در مصارف خانگی آب لوله کشی شهری) دمایش توسط کویل ها افزایش و به سمت واحد های مصرفی حرکت می کند.

 از برتری های این مخازن کوئل دار افقی در این می باشد که آب مصرف نشده در سیستم، در طی یک فرایند برگشتی بار دیگر به داخل منبع راهنمایی می شود. این موضوع راندمان دستگاه را بالا برده و انرژی را به صورت بهینه ای مصرف می کند.

جزئیات دیگر از منبع کویل دار افقی خانه تاسیسات مدل 2000 لیتری

مزیت منبع کویل دار نسبت به منبع دو جداره در جزئیاتی است که می توان به آسانی در تعمیراتی که دارد اشاره کرد . به دلیل تک جداره بودن و قرار داشتن منبع حرارتی داخلی ، این دستگاه ها راندمان بسیار بالایی داشته و عملکرد منحصر به فردی نیز دارند. برای برآورد ظرفیت منبع آب گرم کویلی مورد نیاز ساختمان باید یکسری جزئیات را در نظر گرفت که شامل تعداد واحدها،نوع کاربری ساختمان، ضریب تقاضا، ضریب همزمانی و ضریب مصرف می باشد . به طور تقریبی برای هر واحد مسکونی بین 100 تا 200 لیتر ظرفیت منبع آب گرم کویلی یا دو جداره در نظر گرفته می شود.  در منابع کویل دار کویلی کاربرد دارد که جنس آن مس باشد چون مس رسانای مناسبی است و در طولانی مدت مستعد آسیب و خرابی قرار نمی گیرد. کویل منابع کویلی به صورت نرمال به فرم U شکل ساخته می شوند . این حالت امکان سرویس و رسوب زدایی را آسان تر خواهد نمود. از این منبع کاربرد های فراوانی دارد که نمونه ای از آن را می توانید در مراکز علمی، هتل ها، بیمارستان ها، مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری و موسسات و مراکز مختلف مشاهده کنید.


نکات پیشنهادی برای نگهداری صحیح پکیج

کاربرد صحیح از پکیج

در این محتوا قصد داریم تا به تشریح مواردی در رابطه با پکیج پرداخته که آن شامل بهترین و مهم ترین فعالیت هایی است که بایستی برای نگهداری این سیستم ها توجه کافی را به آن داشته باشیم. مهم ترین این نکات در صافی‌ها، دودکش، رسوب گیری و … خلاصه می شود. در ادامه ی این محتوا این موضوع را کاملا باز می کنیم و به صورت اساسی در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

  • صافی: صافی های آب یا همان فیلتر های پکیج به بازدید دو یا سه ماه یکبار احتیاج پیدا می کنند تا اگر هر گونه مشکل و یا اختلالی در آن ایجاد شد بتوانند آن را رفع کرده تا دستگاه به صورت مطلوبی کار کند. اگر مدت زمان زیادی  از نصب این سیستم ها نمی گذرد می توان علت مشکل سنگ ریزه هایی باشند که در مجرای لوله آب روی یکدیگر انباشته شده اند که نمی گذارد جریان آب به صورت طبیعی و بدون دردسر هدایت شود. وقتی به مرور زمان این سنگ ریزه ها بر روی یکدیگر قرار گیرند و بر تعدادشان اضافه شود، انسداد ایجاد خواهند کرد و متاسفانه باید گفت که در ورود و خروج آب مشکلاتی ایجاد خواهد شد که در نتیجه به دستگاه فشار می آید و اجازه نمی دهد تا درست کار کند.
  • رسوب گیری: فرایندی که جزو عوامل مهم از کار افتادگی دستگاه شده که کاهش طول عمر آن را به همراه خواهد داشت رسوب گذاری دستگاه نامیده می شود.از این رو ما به افراد پیشنهاد می کنیم تا چند ماهی یکبار فرایند رسوب گیری را انجام داده و به صورت متداول دستگاه را چک کنید. سعی کنید در این امر سرباز نزده و کوتاهی نکنید زیرا در غیر این صورت دستگاهتان مستعد آسیب و خرابی خواهد شد.
  • دودکش: دودکش دستگاه جزو مهم ترین بخش ایمنی این مدل دستگاه های گرمایشی نامیده می شود. حتما لازم است تا به خروجی دستگاه توجه کرده و آن را جدی بگیرید. همچنین بهتر است تا کلاهک های استاندارد را جدی گرفته و اطمینان حاصل کنید که دریچه ها کامل باز هستند و گاز های مضر و سمی از آن خارج می شوند.

استفاده درست از پکیج

  • سیسم های ضد گریپاژ پمپ: کاربرد سیستم ضد گریپاژ پمپ در پکیج دیواری استفاده می شود که این وظیفه را دارد که اگر حدود 24 ساعت، آب موجود در سیستم در حال گردش نباشد، پکیج توسط پمپ، آب را به جریان در بیاورد.اگر آب درون دستگاه به صورت ساکن باقی بماند برای پمپ مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و اجازه نمی دهد تا به صورت منظم و صحیح کارکرد داشته باشد. اگر با این مشکل روبرو شدید می توانید بدون کمک تکنسین آن را رفع کرده و به صورت دستی آب را خالی کنید. اگر مجددا به روغن کاری سیستم پرداختید  و باز هم پمپ سیرکولاتور دستگاه به درستی عمل نکرد حتما برای دستگاه از یک متخصص کمک بگیرید.
  • ضد یخ زدگی: این بخش دقیقا عملکردی شبیه به سیستم گریپاژ پمپ دارد ، یعنی اگر دمای دستگاه به یک مقدار خاصی دست پیدا کند (مثلا 7 درجه ی سانتی گراد) در آن زمان پمپ هر دو ساعت، 10 الی 15 دقیقه به صورت خودکار شروع به کار می کند و تا زمانی این روند ادامه دارد که دمای آب کم شده و دستگاه یخ نزند. اگر این بخش دستگاه خراب شود مخصوصا برای کسانی که در مناطق بسیار سرد زندگی می کنند هزینه های بالایی را در بر می گیرد. در کارکرد سیستم یخ زدگی یک نکته ی مهم وجود دارد و آن این است که دستگاه در طول شبانه روز بایستی روشن بماند تا قادر باشد به شکل خودکار این عملکرد را در خود فعال نگه دارد.

نکات لازم و ضروری به هنگام نگهداری پکیج

  1. قرار ندادن وسایل اشتعال زا در کنار دستگاه 
  2. سرویس کردن دستگاه به صورت فصلی یا دوره ای به منظور کم کردن هزینه ها و افزایش طول عمر دستگاه
  3. استفاده از محافظ برق به علت وجود نوسانات برق و حساس بودن بردهای این دستگاه های گرمایشی
  4. خاموش کردن دستگاه به هنگام سفر و استفاده نکردن از آن در مدت زمان طولانی 
  5. خاموش کردن سریع دستگاه در صورت استشمام بوی گاز و برقراری تماس با تکنسین 
  6. عاری بودن هوای احتراق ورودی از موادی نظیر هیدروکربن های هالوژنه (حاوی ترکیبات کلرو وفولور)به منظور جلوگیری از خوردگی دستگاه. دقت داشته باشید تا سختی و ناخالصی آب ورودی زیاد نشود .
  7. روشن نگه داشتن سیستم دستگاه هایی که همواره در هوای سرد و بیرون از منزل هستند تا گردش آب داخلی و تنطیم دما در آن اتفاق بیفتد. در غیر این صورت دستگاه را خاموش و آب درون آن را خالی نمایید تا یخ نزند.

منبع کویل دار افقی خانه تاسیسات 1500 لیتری

معرفی  محصول منبع کویل دار افقی خانه تاسیسات 1500 لیتری

مخازن کوئل دار (Domestic Hot Water Generator) در نقشه ها و سایر جدول های تاسیساتی به اختصار با نام DHWG ثبت می شود، کاربرد این مخازن بیشتر جهت تامین آب گرم مصرفی ساختمان ها و صنایع مختلف می باشد. مکانیزم اصلی کارکرد منبع کویل دار به این گونه است که آب گرمی که سیستم بویلر آن را در سیستم گرم کرده است، به داخل کویل ها هدایت شده و جریان پیدا می کند و  دمای آب سرد ورودی که در بین کویل ها داخل منبع جریان دارد را افزایش می دهد. تجهیزان و جزئیات مخزن کویلی شامل یک استوانه فلزی ایستاده یا افقی است ( که این حالت به فضای موتورخانه بستگی دارد ) دو عدد عدسی محدب در بالا و پایین آن قرار گرفته که همچنین از یک یا چند رشته کویل دار  نیز تشکیل شده است.علت استفاده از کویل مسی در دو مورد خلاصه می شود : یکی مس بوده که ضریب هدایتی حرارت بالایی داشته و رسانای بسیار ایده آلی می باشد ؛ دیگری  طول عمر زیاد این نوع کویل بوده که در منابع کویلی بهینه و مهندسی می باشد. منبع کویل دار خانه تاسیسات 1500 لیتری را بدون شک می توانیم در دسته ی بهترین نوع محصولات خانه تاسیسات جای دهیم.

مخازن کوئل دار افقی برای تولید و ذخیره آبگرم مصرفی در زمینه هایی همچون مصارف خانگی، تجاری و صنعتی سبک و نیمه سنگین کاربرد دارد.

دیگر جزئیات منبع کویل دار افقی خانه تایسات مدل 1500 لیتری

کویل منابع کویلی به صورت معمولی و نرمال تولید می شوند .ساختار ظاهری آن ها به صورت U می باشد که این حالت برای بالا بردن کارایی دستگاه نیز بسیار مناسب می باشد. این حالت این امکان را به کاربر می دهد تا به خوبی به سرویس و رسوب زدایی محصول بپردازد. کویل ها نسبت به نوع مصرفی شان می توانند از جنس مس، استیل یا گالوانیزه باشند و مطابق با آن به کار گرفته شوند . شکل ظاهری منبع کویل دار نیز مارپیچ یا اسپیرال، حلزونی و یو شکل می باشد. اگر قصد دارید تا ظرفیت منبع آب مورد نیاز ساختمان را به دست آورید باید یکسری نکات و جزئیات را در ساختمان خود در نظر داشته باشید که آن در مواردی خلاصه می شود از جمله : تعداد واحدها، نوع کاربری ساختمان، ضریب تقاضا، ضریب همزمانی و ضریب مصرف  که به طور تقریبی برای هر واحد مسکونی بین 100 تا 200 لیتر ظرفیت منبع آب گرم کویلی یا دو جداره در نظر گرفته می شود. مخزن کویلی متشکل از یک استوانه فلزی ایستاده یا افقی بستگی به فضای موتورخانه، دو عدد عدسی محدب در بالا و پایین و یک یا چند رشته کویل دار می باشد.