سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع ایرادات داکت اسلیت

 رفع صدای داکت اسپلیت 

متاسفانه داکت اسپلیت سر و صدای زیادی ایجاد می کند و در طول زمان استراحت مشتریان می تواند ناراحت کننده باشد . در این خصوص ما به صورت عمومی راه حل هایی را پیشنهاد می کنیم ، اما باید در نظر گرفت که اگر می خواهید برای نصب و راه اندازی یا سرویس این مدل ها از کمک تکنسین و یا نصاب متخصص این کار امتناء کنید ، مشکلاتی جدی را برای محصول خود به بار خواهید آورد  و سلامتی دستگاه به خطر خواهد افتاد . از مهم ترین راهکارها برای کم کردن صدای اسپلیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

  • برای نصب و راه اندازی حتما از متخصصان کمک گرفته شود.
  • حدالامکان از داکت اسپلیت‌ های اینورتر دار استفاده شود زیرا صدای کمتری ایجاد می کند و مصرف انرژی آن بسیار کم می باشد . 
  • اقدام دیگر که برای کم کردن صدا ، عایق پوشی یونیت داخلی و کانال کشی می باشد.
  • حتما مکانی مناسب برای قرار دادن یونیت داخلی و خارجی پیش از راه اندازی دستگاه در نظر بگیرید .
  • دقت کنیدکه دستگاه در مکان نصب یونیت داخلی، یونیت خارجی با محل نصب خود هم تراز باشد . 
  • به منظور بهره وری بیشتر دستگاه شما می توانید از کانال کشی هایی که شکل گردی دارند استفاده کنید . 

دو راه حل برای کاهش صدای داکت اسپلیت

در صورتی که با انجام این کار هنوز هم صدای ازاد دهنده وجود داشت ، حتما با یک متخصص تماس گرفته شود ودرخواست کنید تا به صورت حضوری عیب یابی شود و لطفا خودسرانه از انجام این عمل خودداری کنید چرا که یک تعمیر کار حرفه‌ای به خوبی می‌تواند علت صدا را کشف نموده و آن را رفع کند. قطعا استفاده از تکنسین های مجرب راحتی و آرامش را در زمان تعمیرات برای کارفرما به همراه دارد. ما با معرفی دو راه حل ضمانت می کنیم که این مشکل به کلی از بین برود . 

  1.  پوشش عایق: اگر از عایق آکوستیک و یا پشم شیشه برای یونیت داخلی یا همان هواساز و بدنه کانال کشی استفاده شود، صدا به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند . در قبل نیز گفته شد که کار کردن یونیت داخلی به غیر از صدا با لرزش نیز همراه است. این عایق‌ها کمک می‌کنند تا حد زیادی لرزش‌های آن نیز کاهش یابد . با این کار از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می شود . 
  2. دیجی کنترلر: قطعه‌ای به نام دیجی کنترلر وجود دارد که بر روی داکت اسپلیت‌هایی که فناوری اینورتر ندارند نصب می شود . جالب است بدانید که این قطعه تقریبا مانند یک اینورتر عمل می کند و به وسیله ی ترموستات هایی که بر روی آن نصب است دمای اتاق سنجیده می شود و متناسب با آن عمل می کند . به این صورت که دور موتور فن خازن دائم را کاهش می دهد و  علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، میزان صدا را تا 15 الی 30 دی سی بل کاهش داده و تاثیر زیادی بر روی این موضوع دارد . به یاد داشته باشید که این قطعه ها تنها بر روی برخی از دستگاه ها قابل نصب می باشد .